pondělí 27. června 2016

PHOTO DIARY | Červen

Ahoj!
Poslední dobou hrozně ráda sleduju lookbooky na blogu Martinusu a "fotodeníky" mých oblíbených blogerů, třeba ty od Jany. A protože teď sama fotek během měsíce shromáždím dost a je mi líto je všechny strkat jen tak do šuplíku, rozhodla jsem se, že je začnu umisťovat na blog. Kromě toho, letos v létě a začátkem září mě čeká spousta nejrůznějších výletů, dvě dovolené a stáž - a o všechno se s vámi chci prostřednictvím fotek podělit.
Tak můžeme začít - první příspěvek ze série photodiary. :) 


Miluju třešeň v naší zahradě. Ten strom stojí přesně naproti oknu do kuchyně a já pozoruju ve všech ročních obdobích, jak se mění, hlavně u snídaně, kdy se ranní shon jakoby na chvíli zastaví. Snídám a dívám se, jak na holých větvích raší první pupeny a jak vedle nich rozkvétají bělostné květy, které se v červnu změní na sladké plody. A v polovině října se listy zbarví do oranžova a do žluta a snášejí se k orosené trávě, zahalené do ranní mlhy. Na tom stromě se zkrátka odehraje celý život a je fascinující to sledovat.


Ach, Praha. Nádherné město, ve kterém jsem v červnu byla kvůli povinnostem pečená vařená. A potom si ho ve volnu prošla, fotila, naobědvala se u řeky, navštívila snad všechny antikvariáty, co tu jsou, občas mi nějaká zamilovaná dvojice cizinců strčila do ruky polaroid, abych je vyfotila, a holubi mi sežrali housku ke svačině, které jsem se v jejich prospěch dobrovolně vzdala. Jak já se těším, až se sem v září přestěhuju! 


Viděla jsem kamarády, se kterými jsem se kvůli učení nesešla dobrých pár měsíců, a bylo to skvělé. Pořádný kafe a povídání mi chybělo.


Oblepila jsem si stěnu nad postelí, aby nebyla tak nudná. Občas mívám dekorativní nálady, kdy stěhuju, přemísťuju, stříhám, lepím, organizuju, hlavně, aby to bylo jinak, než předtím. Máte to taky tak?


Zrzoun mě rušil od učení svojí roztomilostí a nutil mě ho fotit. No fakt. A kradl mi tužku, protože si s ní nutně potřeboval hrát.


V supermarketu zase začali prodávat dýně Hokaido a to znamená jediné. Dýňová polévka na denním pořádku. Moje absolutně nejoblíbenější jídlo na celém širém světě!


Po dlouhé době jsem napsala krátkou povídku na stroji. Zlámala jsem si všechny nehty a povídka za nic nestojí. Tak jsem stroj aspoň zneužila na focení ilustrací k recenzi na dočteného Jacka Kerouaca. A orvala jsem mámě růže. Nebyla ráda.


Dobře, tahle fotka je z května. Byla jsem v tu dobu posedlá focením všech květů, co mi přišly do cesty.  



A taky jsem se zase pustila do pečení. Moje oblíbené banánové muffiny ze špaldové mouky s datlovým sirupem a domácími jahodami. :) 


Martinusáci poslali další skvělou knížku, tentokrát novinku od mé první literární lásky Nicholase Sparkse. Recenzi jste si mohli přečíst před pár dny. :) Každou chvíli by mi měl přijít Poprask v sýrové uličce, novinka od Fulghuma, která pro mě bude zároveň prvním seznámením s tímhle autorem, který je momentálně v České republice, aby tuhle knížku zdejším čtenářům představil. No, jsem na to zvědavá!

Tak to je prozatím vše, s fotkami jsem tu zase za měsíc! Snad už budou trochu "akčnější" a pestřejší. :) 

19 komentářů:

  1. Hezké fotky a zajímavé komentáře. Dneska mi tento článek sedl do nálady. Těším se na další!
    Kateřina
    trojtecka.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju! :) Snad se mi podaří je přidávat i častěji, než jednou do měsíce. :))

      Vymazat
  2. Krásné fotky :-) A ehm, nebyl by recept na ty báječně vypadající muffiny? :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, 1) děkuju mockrát :)) 2) recept na muffiny: potřebuješ banány (3ks), špaldovou nebo celozrnnou mouku (ale můžeš použít samozřejmě i normální bílou) 200 g, 2 vejce, 120 g másla, javorový nebo datlový sirup (doporučuji ten datlový, muffiny budou vláčnější :)) - asi 3 - 4 velké lžíce, lžička kypřícího prášku a jedlé sody, kakao, skořice a kokos podle chuti a po upečení můžeš posypat nastrouhanou hořkou čokoládou na dozdobení. :) Rozehřeješ máslo, aby bylo krémové, ne úplně rozteklé, smícháš s celými vejci, přidáš rozmačkané banány, až vznikne krém. Přidáš mouku, jedlou sodu, kypřící prášek, skořici, kokos, kakao a sirup. Košíčky naplň a dej je péct na 170 stupňů a cca 30 minut, ale ze zkušenosti vím, že jim neuškodí ani 35-40 min. Pokud je chceš mít vláčnější, nech je tam kratší dobu. :)

      Vymazat
    2. Super, moc děkuji :-) To si přímo říká o vyzkoušení :-D

      Vymazat
  3. Nádherné fotky ♥ A tu situaci, když tě kocour rozptyluje roztomilostí... to znám moc dobře xD Ony jsou celkově kočky hrozně fotogenický, řekla bych :D Imaginareum

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hrozně moc děkuju! :)) Kočky jsou samozřejmě nejfotogeničtější a nejúžasnější :) :D ale někdy taky pěkně otravný. :D

      Vymazat
  4. Krásné fotky! Moc se mi líbí ten psací stroj. :)
    Find joy in the ordinary

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! :) ten už máme hrozně dlouho.. skoro nefunguje, ale je fotogenickej :D

      Vymazat
  5. Takové články mám na blozích nejradši! :-)
    Fotky jsou úžasné, ta jejich atmosféra! :)

    OdpovědětVymazat
  6. Moc hezký článek :) Dýňovou polévku taky miluju!! Volbu bych si ráda přečetla a Whitmana si rozhodně musím koupit!! Moc jsi mě navnadila !!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc moc děkuju a knížky vřele doporučuju. :)) Jdi do nich!

      Vymazat
  7. Tohle je úžasné, jsem za takovýto typ příspěvků moc ráda, Aničko :) Víš, jak strašně zbožňuju Tvoje fotky a tohle trochu ulevuje mojí závislosti :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Awww, hrozně moc děkuju! Ani nevíš, jak mě to těší! :)

      Vymazat
  8. v dobrom závidím presťahovanie sa do Prahy :) je naozaj krásna! aj keď na mňa asi trošku rušná :)
    MakeUpByVeo

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za komentář. :) To na mě taky, ale stejně se těším. :)

      Vymazat